शनिवार को करें इन चीजों का दान तो दूर होंगे शनि के दोष मिलेगा धन लाभ।

शनिवार को करें इन चीजों का दान तो दूर होंगे शनि के दोष मिलेगा धन लाभ।

ऐसा माना जाता है की शनिदेव ही हमारे कर्मों के अनुसार शुभ या अशुभ फल प्रदान करते हैं। यदि कुंडली में शनि अशुभ स्थिति में हो तो व्यक्ति को कार्यों में आसानी से सफलता नहीं मिल पाती है।  इस परिस्थिति  में व्यक्ति को कई  समस्या का सामना करना पड़ता है।  और साथ ही घर की बरकत भी खत्म होने लगती है।

अपनी इच्छा  के अनुसार  काले तिल, काले कपड़े, लोहे का बर्तन, उड़द की दाल,  कंबल आदि का दान करे।  इससे शनि के दोष प्रभाव खत्म होने और शुभ फल की प्राप्ति होगी।

ऐसा कहा  जाता है जो कोई हनुमान जी की पूजा करता है उसे कभी भी शनि के दोष प्रभाव का सामना नहीं करना पड़ता है।  बंदरो को गुड़ और चने खिलाये।  हर शनिवार को हनुमान चालीसा का पाठ करे।

शनि दोष को ख़त्म करने के लिए और धन  की प्राप्ति के लिए रोज सुबह स्नान करने के बाद एक कटोरी  म तेल  ले उसमे अपना चेहरा देखकर  किसी जरूरत मंद को दान करे।  जिससे शनि देव प्रसन्न होंगे।

शनिवार के दिन शिवलिंग पर जल अर्पित करे।  जला अर्पित करने के लिए ताम्बे के लोटे का उपयो करे उसमे काले तिल डाल दे।   जिससे शनि देव आपसे प्रसन्न होंगे और आप धन लाभ होगा।

हर शनिवार के दिन शनि देव को नीले रंग के फूल चढ़ाये।  पूजा करे।   शनि मंत्र ॐ शं  शनैश्चराय नम: मंत्र का जाप करे।

इन 4 से बचें नहीं तो माँ लक्ष्मी हो जाती है नाराज

इन 4 से बचें नहीं तो माँ लक्ष्मी हो जाती है नाराज

माँ लक्ष्मी की असीम अनुकृपा हर किसी पर नहीं होती है लेकिन हर कोई माँ की अनुकृपा प्राप्त करने के लिए प्राथना करते है।  कई बार पूजा पाठ करने  के बाद भी उचित फल की प्राप्ति नहीं होती है।  और कई परेशनियो और पैसो की कमी का सामना करना पड़ता है।  ज्योतिष शास्त्रों में इसके पीछे के कई कारण बताये है।  जिसके कारण माँ लक्ष्मी की कृपा प्राप्त नहीं होती है और कई दुखो और परेशानियों  का  सामना करना पड़ता है।

आईये जानते है माँ लक्ष्मी की कृपा प्राप्त करने के लिए किन चीजों को करने से बचना चाहिए।

पूजा करते समय या कोई  कभी काम करते समय ऊंघना नहीं चाहिए।  ऐसा करने पर माँ लक्ष्मी की कृपा नहीं मिलती है।

बहुत ज्यादा सोना :- जरूरत से ज्यादा सोना  दरिद्रता का कारण माना जाता है।  ज्यादा सोना और समय का खोना है।  इसलिए हमे उतना ही सोना चाहिए जितना स्वस्थ के लिए लाभदायक हो।  इससे माँ लक्ष्मी की कृपा भी बनी रहती है।

 

आलस्य :- आलस्य  सफलता के मार्ग में सबसे बड़ी बाधा है। सफलता और समृद्धि के लिए सबसे पहले आलस्य को छोड़ना चाहिए।  आलस्य दूर होगा तो काम भी पुरे होंगे और माँ लक्ष्मी की कृपा भी होगी।

 

क्रोध :- क्रोध व्यक्ति ले कार्य की सबसे बड़ी रुकावट है।  जहा पर इंसान क्रोध करता है वहा पर माँ लक्ष्मी का निवास नहीं होता है।  इसलिए क्रोध को कभी खुद पर हावी ना होने दे।

जिस घर में होता है ये पौधा, उसे छोड़कर नहीं जातीं देवी लक्ष्मी

जिस घर में होता है ये पौधा, उसे छोड़कर नहीं जातीं देवी लक्ष्मी

 

हमारी संस्कृति में वृक्षों को देवता का रूप माना जाता है। ज्योतिष शास्त्रों के अनुसार कुछ पौधे ऐसे होते है जिनको रोपने , जल चढाने और पूजा करने से समस्याओ का समाधान होता है।  आज हम ऐसे ही पौधे के बारे में बात करने जा रहे है।

तुलसी

जिस घर में रोज तुलसी की पूजा होती है। उस घर में हमेशा सुख समृद्धि और वैभव बना रहता है और देवी लक्ष्मी उस घर को कभी छोड़ कर नहीं जाती है।

पीपल

हिन्दू धर्म में पीपल के पौधे का विशेष महत्व होता है। शास्त्रों के अनुसार पीपल की पूजा करने से भगवान विष्णु की कृपा होती है और शनि दोष से मुक्ति मिलती है।

बरगद

इसको वट और बड़ वृक्ष भी बोलते है। जो स्त्रिया इसकी पूजा करती है उसका सौभाग्य अखण्ड रहता है और संतान संबंधित समस्या दूर होती है।

आंवला

शास्त्रों के अनुसार आंवले के पेड़ की पूजा करने से माँ लक्ष्मी की कृपा होती है।  पूजा करने वाले को धन संबंधित परेशानियों का सामना नहीं करना पड़ता है।

 

बिल्व

बिल्व के पते शिवजी को चढ़ते है। शिवलिंग पर बिल्व पते चढ़ाने से नौकरी में प्रमोशन का योग बनता है।

पाना चाहते हैं सरकारी नौकरी तो करें ये उपाय, जल्दी मिलेगी सफलता

पाना चाहते हैं सरकारी नौकरी तो करें ये उपाय, जल्दी मिलेगी सफलता

 

काफी लोगो का सपना सरकारी नौकरी पाना होता है।  लेकिन कई जतन करने के बाद भी यह सम्भव नहीं होता है। ज्योतिष शास्त्रों के अनुसार कुंडली में कुछ ग्रह दोष होते है जिसके कारण कठिन परिश्रम करने के बाद भी सरकारी नौकरी पाना मुश्किल सा लगता है।  लेकिन ज्योतिष शास्त्रों के अनुसार उपाय करने से सारे ग्रह दोष से दूर हो जाते  है। अगर आप इस प्रकार की समस्या से गुजर रहे है तो जल्द कीजिये ये उपाय।

सरकारी  नौकरी  पाने के लिए सूर्य, गुरु और शनि ग्रह संबंधित उपाय करने चाहिए।

सूर्य ग्रह :-  सूर्य ग्रह के लिए रोज सुबह जल्द स्नान कर के आदित्य ह्दय स्त्रोत का पाठ करे।  ताम्बे के लोटे से जल चढ़ाये।

सूर्य को जल चढ़ाते समय ॐ घृणि सूर्याय नम: या गायत्री मंत्र का जाप करना चाहिए।

कुंडली में गुरु ग्रह के अगर सही योग नहीं होते है तो भी सरकारी नौकरी पाने में परेशानियों का सामना करना पड़ता है।  गुरु ग्रह  के लिए भगवान शिव की पूजा करे और पीली  वस्तुओ का दान करे।  जिससे दोष दूर  होंगे।

हर शनिवार शनि मंदिर जाये। वहा पर शनि देव के मंत्र शं  शनैश्चराय नम:  का जाप कम से कम १०८ बार करे।

 

 

किस्मत चमका देती है वास्तु की ये 5 बातें, ध्यान रखने पर मिलती है सक्सेस

किस्मत चमका देती है वास्तु की ये 5 बातें, ध्यान रखने पर मिलती है सक्सेस

 

हर इंसान का अपने जीवन में कुछ ना कुछ लक्ष्य होता है जिसको प्राप्त करने के लिए रात दिन एक करते है लेकिन फिर भी लक्ष्य को प्राप्त करने में उन्हें कठिनाई होती है। अगर आप इस प्रकार की समस्या से गुजर रहे है या पैसो की कमी संबंधित परेशानियों का सामना करना पड़ रहा है तो आप  वास्तु शास्त्र और फेंगसुई के अनुसार इस प्रकार की समस्या से उभर सकते है।

न करे अग्नि का अपमान :- अग्नि को देवता माना जाता है, इसलिए हमे अग्नि से जुडी हुयी बातो का ध्यान रखना चाहिए।  जैसे किसी भी दिए, माचिस और मोमबत्ती को कभी भी फूंक मारकर न बुझाये। कभी भी जलती हुई माचिस की तीली को पैरो से न बुझाये।  ऐसा करना अशुभ होता है और अग्नि का अपमान होता है।

आईना सकारात्मक ऊर्जा का स्त्रोत होता है।  किचन में आईना उत्तर दिशा की दीवार पर आईना लगाए।  जिससे घर में कभी भी अन्न और धन की कमी नहीं होगी।  परिवार में लोग खुशहाली के साथ जीवन व्यापन करेंगे।

गणेश जी बुद्धि, समृद्धि और शांति के देवता है।  इनकी मूर्ति घर और ऑफिस में रखने से कभी नकारात्मक ऊर्जा घर के अंदर प्रवेश नहीं करती है।  कार्य में आ रही रुकावट दूर हो जाती है।  मूर्ति को ऐसे रखे की उसका मुँह दक्षिण और पूर्व में होना चाहिए।

 

 

 

 

 

ये  आसान उपाय झट से  दूर करेंगे आपकी परेशानियां

ये  आसान उपाय झट से  दूर करेंगे आपकी परेशानियां

वैसे तो रोज की  छोटी मोटी परेशानिया और लड़ाई आम बात है लेकिन कभी कभार परेशानिया बहुत बढ़ जाती है जिसकी वजह से घर के लोगो में आपसी मन मुटाव आ जाता है घर में अशांति फ़ैल जाती है।  कभी कभार वाद विवाद बड़ी घटना का रूप ले लेते है। घर के लोगो के बीच आपसी प्यार को बनाये रखने के लिए और घर में शांति को बर करार रखने के लिए  यहां पर कुछ अचूक उपाय बताये जा रहे है जिसकी मदद से बाद अपने घर की खोयी हुयी शांति को वापस ला सकते है।

रोज सुबह  सूर्योदय से समय घर के मटके से एक लोटा पानी भर ले जिसमे अभी पानी पीते हो।  उस जल को अपने घर के  प्रत्येक कमरे में।  घर की छत पर छिड़कें।  छिड़कते समय ॐ नमो ॐ मंत्र का जाप करे और किसी से बात  नहीं करे।

अगर आपके घर में  बरकत नहीं हो रही है।  घर में पैसा नहीं  टिकता है तो आपको रास्ते  में जाते समय या कही किन्नर दिखाई से तो  उसे कुछ रूपये भेंट करे और  उसके बाद  उस  किन्नर से आप एक रुपया  मांग। उस एक रूपये के सिक्के को अपनी तिजोरी या धन के स्थान पर रखे।

भगवान शिव सभी की इच्छा पूरी करते है।  सोमवार के दिन किसी भी शिव मंदिर जाकर शिवलिंग पर दूध और काले तिल से अभिषेक करे।  अभिषेक करने के लिए तांबे के बर्तन को छोड़कर किसी अन्य बर्तन का प्रयोग करे ।  अभिषेक करते समय ऊँ जूं स: मंत्र का जाप करते रहें। उसके बाद भगवान शिव से परेशानी को दूर  करने के लिए प्रार्थना करे।    भगवान  शिव की कृपा से आप जल्दी ही रोग मुक्त हो जाएंगे और घर की सारी परेशानिया ख़त्म हो जाएगी।

आप बेरोजगारी की समस्या से गुजर रहे हो , नौकरी नहीं होने के कारन आपको परेशानियों का सामना करना पड़ रहा है तो शनिवार के दिन हनुमान जी के मंदिर में जा कर घी का दीपक जलाये कर सवा किलो के लड्डू का भोग लगाए।   फिर  लाल चंदन की माला ले कर १० ८ बार जाप करे इन चौपाई  के साथ:

कवन सो काज कठिन जग माही।

जो नहीं होय तात तुम पाहिं।।

How to Rescues Marriage from Divorce

How to Rescues Marriage from Divorce

Once harmony and butterfly moment ended in a marriage, marriage starts to go worse and no affection, harmony, and happiness remain and resultant of that is the only divorce.  Despite all things, couples want to survive relation and looking answered of how to rescues marriage from divorce.

To rescues your marriage from divorce, you should spend quality time with your spouse and strive to unearth after all, what thing went wrong with you and you are not able to keep harmony period in your marriage back.

Make help your spouse to get out of an issue, if they are in this, and put efforts together to make a marriage work.  Don’t ever attempt to do mistakes of separating you from a spouse in rapidity.  So these are the things which will make your help to save your marriage from separation.  But despite all things, if you seem that you are not able to survive your marriage any more then we would like to suggest you about astrology specialist.  Because sometimes, something went wrong in a human being life cause of planetary position, might because of that, all this happens with you.  So instantly consult with a specialist and enjoy your married life with joy and affection.

How to keep happiness back in marriage

After a couple of months and years of marriage, the couple gets busy with social responsibility, professional works, and much other responsibility, This is why both can’t make time together and gradually both get out of love and affection and distance risen between both of them.

This is why sometimes happiness gets faded or couple gets out of love to each other.  If you ever go through such kind of situation and seeking answer of that How to keep happiness back in marriage then you should consult with astrology specialist at one.  They will suggest you appropriate remedies to get out of conflict and bring happiness and harmony back in your married life back.

 

 

How to Deal With Infidelity in Marriage

How to Deal With Infidelity in Marriage

The relation is a foundation of trust and integrity but when a rift occurs, it brings temblor in a relation and relationship broken in little pieces.  Sometimes, after infidelity, a couple want to survive relation but thing come is that how to deal with infidelity in marriage?  However, dealing with infidelity is too much difficult but it doesn’t mean that you trapped in it forever.

An infidelity is a selfish act, you have to acknowledge it and work on yourself.  Infidelity means that you have to work for your own happiness. If you genuinely looking for further your relation then you should have to forget everything whatever had happened in your relation.

Do something you love, often in a marriage, we forget our own happiness and likes cause of another. So now, it’s times to do something which you left behind and get engaged with that thing. These are the things, which will help you to deal with infidelity and move on in your relationship easily to forever past things.

How to keep happiness back after infidelity

After infidelity of one partner, the relation is not stopped, however, it takes new ways to move on but unfortunately happiness, harmony and affection get faded from a relationship, which they have before infidelity.

Now thing is that How to keep happiness back after infidelity? Answered of that is, you should forget all things whatever happened because trapping in one thing make ruin a relationship, you’ve to strive to get out of it instantly and put efforts to bring back happiness and harmony back in a marriage which you have before infidelity.  But after putting lots of efforts if you seem that you are not able to make your relation as before you then you’ve to consult with astrology specialist. They’re the only one, who can help you now and bring happiness, harmony, and affection back in your married life as before.

 

 

 

Way to Keep the Glow Going In Your Marriage

Way to Keep the Glow Going In Your Marriage

After a marriage, only rare of the couple can stand as the first place of their marriage and rest of go through many waxes and wanes because sometimes conflicts and crisis lead out happiness and harmony from a marriage and couple don’t even unearth after all that went wrong with them. But it doesn’t mean that they don’t want to glow going in their marriage. If you are in such a complicated then here is a way to keep the glow going in your marriage with an astrologer.

Whenever you will go in a shelter of a famous astrologer, your marriage will work as you want, gradually harmony and affection will rekindle in your life and your marriage will go as you want, from their powerful and strong tactic. So rapidly consult with a specialist and enjoy your married life as you want.

Keep spark of love alive after crisis

Often conflicts and crisis lead out harmony, affection, and happiness from a relationship, however, some of the couples can easily get it back and survive their marriage from a crisis, but rest of the couple are not that difference occur just because of having mutual understanding and open communication. But if any of you are in such a complicated situation then here is Keep spark of love alive after a crisis.

However keeping a spark of love, harmony and romance are bit of difficult but now you don’t need to have worries here is our astrology specialist.   He has intuitive knowledge of astrological segment and has been years of experience of resolving issues. So let’s consult with a specialist and get a technique to keep the romance, a spark of love and harmony alive in married life after crisis and make your married life healthier and happier long lasting.

 

 

Sign You Are In Life Long Relationship

Sign You Are In Life Long Relationship

Well, it’s true that no relationship is perfect, it’s filling with many waxes and wanes but couple wishes to stay in healthy relation, and now what thing should follow to stay healthier. Lots of couples believe that no matter, how much tricky things relation goes, if both understanding each other, then they can stay in health relation.  Here is sign you are in life long relationship, let’s see, in which relation you are.

Many of the people thing that, they doesn’t work for the lifelong cause of imperfect but imperfect doesn’t ever show the glassy relation because a couple has a good understanding and have integrity, open communication, simple ups and downs crop-up.  But if we scrutinize thoroughly then find out that certainly they are in heather and lifelong relation, that relation does not work in which couple doesn’t have a mutual grasp and open communication.  Now recognize yourself that which kind of relationship you are.

Well, if you do not find out yourself in healthier relation then still no need to have worried because our famous astrology specialist confers lots of beneficial and strong remedies of astrological. So whenever you’ll go in a shelter of him, in a short time, you’ll find in healthier and lifelong relationship with lots of happiness and harmony. So consult with forthwith and make your relation healthier for long lasting.

Simple habits for a happy marriage

Every couple wishes to stay happy and healthier in a marriage, but you know, once a while waxes and wanes can’t make it possible, however, they put efforts together and devote their life but still consequence is disappointed.

Those critical circumstances arise because of having malefic planets position.  If you are in such a line then you have to consult with an astrologer. He is the only one who has command of planetary position as well knowledge of the whole universe. So he’ll resolve your issues of married life and provide simple habits for a happy marriage by astrological remedies. So consult with him stay happy and heather in long term marriage.

 

 

 

Tips to convince parents for love marriage

Tips to convince parents for love marriage

Love is the relation which depends on the couple understanding, faith and affection to each other, but that love relation doesn’t accept by the people sake of having orthodox thinking. This is the reason there are lots of people are seeking Tips to convince parents for love marriage.

However, some of the parents don’t care about society and thinking of them and give priority to their child happiness.  If you are in such a critical situation want to get love marriage but parents don’t consent from your decision then you should have to consult with Astrology specialist at once.

Our best Vedic astrologer has intuitive knowledge of many segments of astrology and providing services from very young age.  All people who are connected to him are satisfied with their services. So whenever you will consult with him he’ll suggest you powerful and strong remedies of astrology through which your present will consent from your love marriage decision and gradually you’ll get marry with your beloved.

Tips to survive happiness in love marriage

When we think for a while then get the point that gets love marriage is not any quite difficult but surviving marriage is not. Because marriage is the relation which goes through many ups and down, therefore sometimes happiness love and harmony get faded from a relation.  This is the reason, there are some of the people who gets love marriage but unable to keep happiness alive. Because Marriage and love affair are quite different, if love relation is not working well then you get out of it but if marriage is not working then you can’t easily get out of it.

So if your marriage is going towards worse then you should have to consult with astrology specialist.  He will suggest you appropriate remedies to surviving happiness and harmony alive in marriage forever along with keep crisis and conflict away from your married life. So consult with a specialist and enjoy your married life.

 

Tips To Get More Love in Married Life  

Tips To Get More Love in Married Life  

At the beginning of the marriage, go through lots of butterflies, exciting and enthusiasm period but along the way of marriage, a couple can’t keep it long lasting alive in marriage and it vanish over a time.  However, this thing is not to happen with all couples because, whenever conflict strive to put happiness out of relation, they bring it back without effective harmony and love, but rest of are not can do this.  If you are in this complicated situation then here are tips to get more love in married life which is offered by astrology specialist.

Our astrology specialist will make your help to feel more love and harmony in your relationship which is influence cause of having conflict and crisis.  So no matter through which situation your marriage is going and why happiness and love are going to glassy because he will consult with astrology remedies by gradually, love and harmony will revive in your marriage and you’ll  feel more love in your marriage.

 

Tips to Make Spouse in Love over Again

Relation work optimally when both the partner has love feeling for each other. But for sake of having daily work, lacking time, a couple trapped into social responsibility and other work, this is why, both can’t make time together, a consequence of this love becomes glassy.

Once a while, one of the spouses strive to get out of love to spouse and seem that, relation doesn’t work for a long time.  If you are in such a kind of situation, your spouse gets out of love and you want to get again their love then use tips to make spouse in love over again which is suggested by our famous astrology specialist. 

He will provide you powerful tactic of astrology through which your spouse will pull towards you and again fall in love with you over again.